Dit barn vil i SnurreToppen opleve:
- Trivsel
- Udvikling
- Respekt
- Nærvær
- Engagement
- Venskab
- Udeliv & natur
Vi arbejder for at dit barn tilegner sig følgende færdigheder:
- Udvikling af selvhjulpethed
- Være deltagende og lyttende
- Have tryghed ved nye udfordringer
- Forståelse for egne og andres følelser
- Mulighed for at udfolde sig som en stærk og alsidig person
Vi arbejder ud fra en pædagogisk læreplan indeholdende følgene kompetencer;
Barnets sprog:
- Sætte ord på følelser, tanker, oplevelser og handlinger
- Blive god til at tale og fortælle
- Bruge kropssprog
Krop og bevægelse:
- Lære sin krop at kende
- Spise sundt
- Glæde ved bevægelse
Kulturelle udtryksformer og værdier:
- Lære om traditioner og højtider
- Tegne og male
- Synge og lytte til musik
- Lære om mønster, farver, figurer og former
Naturen, udeleg og sience:
- Være god ved dyr og planter og kende forskel på dem
- Kende årstiderne
- Udeleg
- Krible krable
- Miljø
Barnets personlige udvikling:
- Barnet lærer at vise og fortælle om sine følelser
- Blive bedre til det barnet ikke er så god til og endnu bedre til det det er god til
- Lære at bede om hjælp
- Lære at vente på tur
- Får selvtillid
Barnets sociale kompetencer:
- Være sammen med andre børn og voksne
- Dele legesager
- Være en god ven
- Vise omsorg
- Give knus og kram
Børnene kan sprogvurderes når de er fyldt 2 år. Til dette anvendes sprogvurderingsskema fra TRAS – Tidlig Registrering Af Sprog.
Ligeledes kan børnenes sansemotoriske færdigheder vurderes ved hjælp af TrasMo skema – Tidlig registrering af sanse Motorik.
Dette gør vi med det formål at fremme tidlig, målrettet indsats, hvis nødvendigt.