Læreplan

Læreplan

Dit barn vil i SnurreToppen opleve:

  • Trivsel
  • Udvikling
  • Respekt
  • Nærvær
  • Engagement
  • Venskab
  • Udeliv & natur


Vi arbejder for at dit barn tilegner sig følgende færdigheder:

  • Udvikling af selvhjulpethed
  • Være deltagende og lyttende
  • Have tryghed ved nye udfordringer
  • Forståelse for egne og andres følelser
  • Mulighed for at udfolde sig som en stærk og alsidig person

Vi arbejder ud fra en pædagogisk læreplan indeholdende følgene kompetencer;

Barnets sprog:

  • Sætte ord på følelser, tanker, oplevelser og handlinger
  • Blive god til at tale og fortælle
  • Bruge kropssprog

Krop og bevægelse:

  • Lære sin krop at kende
  • Spise sundt
  • Glæde ved bevægelse

Kulturelle udtryksformer og værdier:

  • Lære om traditioner og højtider
  • Tegne og male
  • Synge og lytte til musik
  • Lære om mønster, farver, figurer og former

Naturen, udeleg og sience:

  • Være god ved dyr og planter og kende forskel på dem
  • Kende årstiderne
  • Udeleg
  • Krible krable
  • Miljø

Barnets personlige udvikling:

  • Barnet lærer at vise og fortælle om sine følelser
  • Blive bedre til det barnet ikke er så god til og endnu bedre til det det er god til
  • Lære at bede om hjælp
  • Lære at vente på tur
  • Får selvtillid

Barnets sociale kompetencer:

  • Være sammen med andre børn og voksne
  • Dele legesager
  • Være en god ven
  • Vise omsorg
  • Give knus og kram

Børnene kan sprogvurderes når de er fyldt 2 år. Til dette anvendes sprogvurderingsskema fra TRAS – Tidlig Registrering Af Sprog.

Ligeledes kan børnenes sansemotoriske færdigheder vurderes ved hjælp af TrasMo skema – Tidlig registrering af sanse Motorik.

Dette gør vi med det formål at fremme tidlig, målrettet indsats, hvis nødvendigt.